Grygovské otevřené fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Autor Téma: Interview s místostarostou obce panem Petrem Chramostou  (Přečteno 2823 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

J.S.

  • Amatérský pisálek
  • Globální Moderátor
  • Ultrasuperčlen
  • *****
  • Oblíbenost: +551/-25
  • Offline Offline
  • Příspěvků: 1067
  • F. Schiller (1759-1805): Život znamená snít.
Interview s místostarostou obce panem Petrem Chramostou
« kdy: Leden 31, 2007, 20:45:26 odpoledne »

Pane místostarosto, nazval jsem Vás "styčným obecním důstojníkem pro záležitosti přestavby internetové sítě". Odhadl jsem Vaši roli správně?

Docela přesně. Pan starosta mi svěřil do kompetence veškeré záležitosti týkající se obecní internetové sítě. V současné době zejména řízení její přestavby, jednání s technikem a do budoucna snad jen jakýsi kontrolní dohled nad jejím fungováním, případně otázky koncepce jejího dalšího rozvoje.

 
Tak to jsem se obrátil na správnou osobu. Proslýchá se, že vy nejste připojen k internetu prostřednictvím obecní sítě. Proč? Není to nějaká výsada?

Je to dáno historicky. Síť, ke které jsem připojen, vznikla ještě před obecní internetovou sítí. Šlo o experiment několika nadšenců, ke kterým patřím a který přetrval doposud. Síť dnes provozujeme spíše z nostalgie. Za podstatnou považuji informaci, že rychlost mého připojení je zpravidla na hodnotě jedné poloviny až jedné třetiny toho obecního. Je možná nevýhodou, že takto nevím osobně okamžitě o potížích s obecní sítí, pokud zrovna nejsem na Úřadě, kde jsem si v poslední době všech potíží užil na vlastní kůži. Pan starosta také nekřepčil zrovna nadšením nad tím, co se dělo. 


V čem tkví příčiny neutěšeného stavu obecního internetového připojení v posledních dnech?

Souhra nešťastných událostí, hlavně extrémů počasí. Nejprve nám vichřice utrhla napájecí kabel od serveru. Výpadek. Vzápětí se projevila doslova série technických závad. Výpadek, výpadek, výpadek. Posléze po jejich opravě opět nastaly doslova záhadné problémy. Další výpadky. Objevili jsme, že jejich příčinou bylo vniknutí vody do zařízení centrálního serveru. Bylo nutno vyměnit podstatnou část zařízení. Věřím, že smůla nás musí jednou opustit. Rozhodně příčinou potíží není liknavost technika či pracovníků obce. Veškeré opravy prováděl technik ve výšce dvaceti až třiceti metrů na komíně Prefy, v zimě a větru. Momentálně se snaží dostat z onemocnění, které si tak přivodil. Opravy na komíně není kvůli bezpečnosti i z praktických hledisek možno dělat v noci, při námraze, dešti či silném větru. Proto když vznikne porucha, která vyžaduje zásah na komínu, večer, bývá možno se jí zabývat až druhý den ráno.       


To není zrovna praktické. Pro technika nepochybně mimořádně náročné a značně nepohodlné. Nešlo by s tím něco dělat?

Technik je v tomto směru dosti odvážný a odolný chlap. O řešení situace samozřejmě uvažujeme. Centrální server by měl být časem přemístěn na budovu obecního Úřadu, což by jeho opravy a Údržbu značně zjednodušilo.


Zazněla i nespokojenost s jednáním a službami technika. Jak to s ním vlastně je? Osobně se většinou po jednání s počítačovými odborníky cítím jako pitomec.

Nyní už to mohu prozradit, protože jsou ukončena jednání s Fofrnetem. Služby technika vykonává pro obec stále tentýž člověk, který je vykonával i dosud pro Fofrnet. Rozdíl je v tom, že dříve lidé volali do Fofrnetu a jeho pracovníci pak tomuto technikovi, dnes máme spojení na technika přímé. Technik je jaký je. Je to odborník s mnohaletou zkušeností s bezdrátovými sítěmi, spravuje jich Úspěšně několik. Problém vidím v tom, že lidé nerespektují, co po technikovi mohou chtít. Mnozí mají představu, že se bude zabývat seřizováním, opečováváním a odvirováním jejich počítačů a řešením dalších se sítí nesouvisejících problémů. Připouštím, že vypadá zamračeně, ale je to jeho přirozený vzhled. Jednání odborníka s laiky je vždy problematické a technik nemá většinou dost času na to, aby dlouze prováděl počítačovou osvětu. Po opraváři auta také nechcete, aby vás učil jezdit a seznamoval s konstrukcí auta. Je určitě nezbytná větší vzájemná ohleduplnost při jednání technika s uživateli, na což byl již technik upozorněn. Úroveň jeho služeb je podle mého vzhledem k výši paušálního poplatku nadstandardní. Zejména jeho obětavost v posledních dnech těžko může být v našich skromných podmínkách a poměrech dostatečně ohodnocena finančně.       


Jak by měl občan postupovat, když zjistí, že mu připojení nefunguje?

Nahlásit problém technikovi, nejlépe telefonicky, prostřednictvím SMS nebo e-mailem.


Jen v jeho pracovní dobu nebo bez ohledu na ni?

Technik nás žádal, abychom respektovali i my jeho pracovní dobu. Je to jen člověk a má nárok na odpočinek a soukromí. V mimořádných situacích posledních dnů samozřejmě na jejím dodržování netrval.


Považujete nespokojenost uživatelů obecní internetové sítě za oprávěnou? Je připojení opravdu horší než dříve?

Chápu, že nikoho netěší potíže s připojením a v posledních dnech jich bylo více než dost. Připojení má dnes velmi slušnou rychlost a pokud se vypořádáme s poruchami, měla by nastat všeobecná spokojenost. Stížnosti na rychlost připojení byly od počátku existence obecního internetu, pouze se nezveřejňovaly. Připojení je co do rychlosti bez pochyb lepší než dříve. Výpadky připojení v posledním období jsou mimořádné události, situaci jsem osobně vnímal jako doslova katastrofální, ale podobné nastávaly občas i v minulosti, jen se o nich nevedla veřejná diskuze.   


Co by se mělo změnit od zítřka - 1.2.2007 a jaké to přinese výhody občanům?

Zvýšení rychlosti připojení. 


Lze výhledově očekávat snížení měsíčního paušálního poplatku za připojení?

Otázka je předčasná. Momentálně budeme všechny finanční prostředky ze zaplacených paušálních poplatků investovat do přestavby sítě, zdokonalení serverů, anténního systému, vybudování dalšího přístupového bodu pro uživatele u budovy obecního Úřadu a vybavení všech uživatelů, kteří o to budou stát, acces pointy. Jakmile bude tato akce ukončena, bude zvažováno co dál. Určitě budou předestřeny k diskuzi buč snížení poplatku nebo další modernizace a zvýšení rychlosti sítě. Nelze vyloučit ani uplatnění obou variant současně, případně zavedení více typů připojení s garantovanou vyšší rychlostí.


Co by občany asi nejvíce zajímalo, je odpověč na otázku „kdy bude líp?“. Už s ohledem na název politické strany, které jste členem, doufám, že mi neodpovíte způsobem známým z Rádia Jerevan, že „lépe už bylo“.

Nejsem sebevrah. Lépe by mělo být již od zítřka, pokud jde o rychlost připojení a její stabilitu. Věřím, že nás již musí opustit vyslovená smůla posledních dnů a že se budeme moci v klidu věnovat již jen dokončení přestavby a doladění systému včetně nastavení pravidel přístupu, aby nedocházelo k omezování ostatních slušných Účastníků těmi neukázněnými.


Proč jste neposkytl občanům tyto informace dříve?

Prostě na to nebyl čas. V posledních dnech jsem byl Účasten řešení několika provozních havárií sítě, a to vedle plnění spousty běžných "služebních" povinností. Občanům se omlouvám, ale dávám přednost skutkům před slovy.


Pane místostarosto, dovoluji si popřát Vám i sobě jako uživateli obecní internetové sítě mnoho štěstí ve Vašem snažení. Po tomto rozhovoru mám tak trochu dojem, že ho budeme potřebovat.

Děkuji. Uděláme vše, co je v našich silách, aby uživatelé byli s obecním internetem spokojeni.

« Poslední změna: Březen 21, 2007, 17:43:56 odpoledne od J.S. »
IP zaznamenána

                                                                            J.S.
 

Stránka vytvořena za 0.083 sekund, 23 dotazů.